سامانه استقبال از مشتریان – سامانه خوشامدگویی

سامانه استقبال از مشتریان چیست؟

در دنیای امروز با توجه به ارزش و منزلت و جایگاه ویژه ای که مشتریان دارند برای موفق شدن درزمینه‌ی کسب‌وکارهای گوناگون و برای جلب رضایت مشتری، بها دادن و تعامل بیشتر با مشتریان می بایست از مرحله ی مشتری مداری فراتر رفته و به سمت مشتری نوازی گام برداریم.

یکی از مهم‌ترین اهداف هر سازمانی پیاده سازی یک روش برای ترغیب مشتریان برای حرکت به‌سوی یک هدف مشخص و معین و قرار گرفتن در جایگاه مشتریان ویژه (VIP) می باشد. سامانه استقبال از مشتریان (costmor welcome service) یکی از فرایند های بسیار مؤثر و تأثیرگذاری است که جهت تحقق اهداف مشتری مداری، ارائه خدمت های متنوع و گوناگون و همچنان ایجاد انگیزه در مشتریان برای حضور پررنگ تر توسط مجموعه فراداده اجرا، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

عملکرد سامانه استقبال از مشتریان

سامانه استقبال از مشتریان (welcome) متشکل از مجموعه‌ای از کارت‌های RFID می‌باشد که با توجه به امکانات سخت‌افزاری این تگ‌ها و قابلیت اتصال آن به نرم‌افزارهای تولیدشده توسط مجموعه فراداده می‌توان از داده‌کاوی قدرتمندی برای ارائه خدمات به مشتریان و مخاطبین تمامی مجموعه‌ها استفاده نمود .

تگ‌های RFID دارای یک کد یکتای سخت‌افزاری می‌باشد که این کدها را می‌توان به‌عنوان کد یکتای هر فرد و یا محصولی در نظر گرفت تا بتوان مجموعه‌ای از اطلاعات را به این کدها اختصاص داد.

قابلیت تعریف این تگ‌ها در پایگاه اطلاعاتی و ایجاد بستر نرم‌افزاری توسط مجموعه فراداده باعث شده تا بتوانیم ضمن ثبت اطلاعات متنوع در رابطه با موضوعات متفاوت با توجه به قابلیت‌های یادگیری نرم‌افزاری به داده‌کاوی آن‌ها بپردازیم تا بتوان با تحلیل این اطلاعات خدمات مختص به هر مخاطب را به ایشان ارائه کرد.

کاربرد سامانه استقبال از مشتریان ( Costmor welcome service usage)

سازمانها مؤسسات و مجموعه هایی که به‌صورت حضوری با مشتریان سروکار دارند قادر خواهند بود که از سامانه استقبال از مشتریان استفاده کنند بدین گونه که اطلاعاتی اعم از اطلاعات شخصی مشتریان مانند نام، نام خانوادگی، حرفه و شغل هر شخص، تایم های آزاد، علایق و نیازمندی های هر شخص را در سیستم خود ثبت نموده و به‌منظور بهبود عملکرد خود و همین‌طور برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشتریان به‌خصوص مشتریان ویژه از این سیستم استفاده کنند، به‌عنوان‌مثال زمانی که شما برای اولین بار از فروشگاهی خرید می کنید به‌تناسب سیاست کاری آن مجموعه جز مشتریان ویژه آن شده و یک کارت VIP دریافت می¬کنید که تمام اطلاعات شما مانند سلیقه¬ی شما میانگین خریدها و سایر اطلاعات آرشیوشده و در مراجعات بعدی به هنگام ورود به مجموعه و به‌محض عبور از گیت ورودی تمامی اطلاعات شما از طریق کارت خوان روی نمایشگرهای مجموعه نشان داده‌شده و یک نفر مأمور می شود که به‌منظور بهبود خدمت رسانی بهتر به شما، با رفتارشناسی انجام‌شده توسط سیستم جهت خرید بهتر به شما مشاورات لازم را بدهد.

در زیر نمونه هایی از سایر سازمان‌هایی که میئتوانند از سامانه خوشامدگویی استفاده کنند آورده شده است :

رستوران ها و کافی شاپ ها

هتل ها و بیمارستان ها و مطب های پزشکی

سازمان های خصوصی و دولتی

فروشگاه ها و مراکز خرید