خدمات پس از فروش

اخبار
اولین قدم در مشتری مداری، برقراری یک ارتباط خوب با مشتری و حفظ آن رابطه است و در قدم‌های بعدی ارائه خدمات پس از فروش در الویت قرار می‌گیرد.
این خدمات باید به گونه‌ای باشد که جهت ادامه‌ی روند خرید، اطمینان لازم را به مشتری بدهد و او را ترغیب نماید تا شما را به دوستان و بستگان معرفی کند (تبلیغات دهان به دهان یا شفاهی).
یکی از اهداف خدمات پس از فروش، پشتیبانی از مشتری، جلب اعتماد و رضایتمندی وی می‌باشد. زمانی که مشتری از شما راضی باشد، با افزودن محصولات جدید نیز در زمره‌ی اولین متقاضیان، از شما خرید خواهد کرد.

خدمات پس از فروش شامل:
  1. ارائه کارت ویزیت با محتوای اطلاعات شرکت و مدت زمان خدمات پس از فروش
  2. الزام در بالا بردن کیفیت و ارائه محصول به بهترین نحو
  3. انجام نظرسنجی‌های مستمر در خصوص محصولات
  4. درنظر گرفتن هدیه یا پیشنهادی خاص برای مشتری (برای مثال، درصدی تخفیف برای خرید بعدی مشتری درنظر بگیرید و یا اینکه به مشتری اعلام کنید که در ازای معرفی شما به دوستان و بستگان، هدیه یا تخفیفی به ایشان تعلق می‌گیرد)
  5. ارائه‌ی پشتیبانی قابل قبول برای محصولات همراه با آموزش (حتی برای مدت محدود)
  6. ارسال تبریکات به مناسبتهای مختلف از طریق پیامک یا ایمیل (تولد، اعیاد و...)