روش های شناخت مشتریان

اخبار


شناخت مشتری شامل آگاهی از نیازها، خواسته ها و اهداف او است.
برای دستیابی به شناخت هرچه بهتر از مشتریان خود، روش‌های ذیل را بکار گیرید:
شناسایی مخاطب هدف؛ درک درستی از جامعه‌ی مشتریان خود داشته باشید؛ بدین معنا که بدانید مشتریان شما صاحبین کسب و کار هستند یا مصرف کننده؟ افراد با جنسیت خاص و بازه سنی مشخصی هستند یا عموم مردم؟
شناسایی وجه تمایز خود با دیگر رقبا؛ ویژگی منحصر به فرد مجموعه شما چیست که مشتری را ترغیب به خرید از شما می‌کند. از پرسشنامه استفاده کنید؛ از مشتریان در قالب پرسشنامه سوال کنید که از چه طریقی با شما آشنا شده اند؟ چرا شما را انتخاب کرده‌اند؟ آیا از خدمات شما رضایت دارند و سوالاتی از این قبیل که میزان رضایت مشتری از خدمات و نحوه‌ی ورود مشتری را مشخص می‌کند.
از شبکه های اجتماعی بهره بگیرید؛ شبکه های اجتماعی با قابلیت درج کامنت و لایک امکان گفتگوی بی واسطه با مشتریانتان را برقرار می‌کند.