بازاریابی تلفنی

اخبار


بازاریابی تلفنی (Telemarketing) نوعی بازاریابی به صورت مستقیم است که در آن فروشنده جهت برقراری ارتباط با مشتری خود، از ابزار تلفن استفاده می‌کند. در این روش از بازاریابی، به علت استفاده از تلفن، مشتری، فروشنده را ندیده و نمی‌شناسد اما اگر فروشنده از مهارت‌های ارتباطی و فروش تلفنی برخوردار باشد، به راحتی می‌تواند از طریق روش بازاریابی تلفنی، اقدام به جذب مشتری نماید و ایشان را به خرید از او ترغیب کند. از مهم‌ترین مزایای روش بازاریابی تلفنی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌باشد؛ اصولا ملاقات‌های حضوری و جلسات کاری با مشتری، شامل هزینه و صرف وقت هستند؛ اما در بازاریابی تلفنی با صرف کمترین زمان و با رعایت اصول فروش تلفنی می‌توان به ارائه و فروش محصولات و خدمات پرداخت.