بازاریابی دهان‌به‌دهان

اخبار


یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی دهان‌به‌دهان (word-of-mouth marketing) است که مشتری از دریافت خدمات، خرید محصول و کسب و کاری خاص رضایت کامل داشته و حس رضایت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.
در بازاریابی سنتی، این روش از بازاریابی که معمولا به صورت فرد به فرد صورت می‌گیرد، مؤثرترین و کم هزینه‌ترین نوع بازاریابی محسوب می‌گردد؛
اما در بازاریابی مدرن، بازاریابی دهان‌به‌دهان به صورت آنلاین نیز قابل اجرا می‌باشد.
مطالب و تصاویری که در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، لینکدهی به سایت‌های دیگر، ارسال محتوای ویدئویی و صوتی در سایت، ارسال لینک از طریق سامانه پیامک یا ایمیل از مصادیق بازاریابی دهان‌به‌دهان آنلاین هستند که به روش‌های مختلف صورت می‌پذیرند تا جایی که برای به‌کارگیری آن می‌توان از کمپین بازاریابی دهان‌به‌دهان استفاده نمود.
در این نوع از بازاریابی که به بازاریابی شفاهی نیز مشهور است، پیام بازاریابی شما از طریق نحوه‌ی ارائه و کیفیت محصولات و خدمات، میزان رضایتمندی مشتری از خدمات و محصولات شما به دیگران منتقل می‌گردد.